XXIII.Patiska,bir babanın daha sonra uçup gitmiş bir öpücüğünün tende uyumasıdır. Baba,ömrün yitiği ise anne bu yitiğin ömür mersiyesidir.Bütün yitikler bir güzü çağrıştırır şaire.Baba giderse sözcüklerin omurgası düşer,giden anne ise eğer öksüz kalır şiirsel imge.Akçiçek’in şiirlerinde anne imgesi,baba gerçekliğinden daha yoğun işlense de aslında babanın yitiminden […]
XXI.Patiska,bir aile fotoğrafında kardeşini yitiren şiirdir. Akçiçek,kardeş sevgisini varlığının oluşturduğu şiirsel gömleği şiirlerine giydiren ender şairlerdendir.Acıyı şiirin ontolojik sorunlarından ve gerçekliklerinden biri haline getiren Akçiçek,kardeş imgesi üzerinden bir kez daha bizi bu ontik(varlıksal)acıyla buluşturur.Çevremizde insan kimliğimizi ve varlığımızı bütünleyen bir kardeşin “acıya akran” kılınması ,yaşanmışlıkların […]
XVII.Patiska,yitirdiklerimizin aynasında varlığımıza varlık katan geçmişin anne ve kardeş yüzüdür. Aslında o tükenmez “Şairin hayatı şiire dahil.” sözünün en gerçekçi imgelerinden birini oluşturur Akçiçek.Geçmişin tortusu,kendi varlığını sınayan ve anlamlandırmaya çalışan ölümlü insanın aynasında her an namluya sürülmeyi bekleyen bir yitiriliş kurşunudur.Akçiçek’in şiirinin temelinde gördüğümüz anne […]
XI.Patiska,doğayı anlamaya çağıran bir şairin gül uğultusundaki dildir. Uğultu belirsiz ve gizemlidir.Yaşanılan gerçekliği tam olarak anlamlandıramamamın yarım sesidir.Onun şiirinde bazen insanlar da uğultuludur.İçimizde edindikleri yer,öznenin gerçekliğini ve varlığını keşfedememenin yarım halidir.İrfan Yıldız’ın dediği gibi o “Sözcükleri hep sevdiklerine adar,onlardan gelen sese,harekete,cevaba,cevapsızlığa göre bakiyesinden şiir süzer.”(1)Bazen […]
I.Patiska,sevgilinin “saçlarına dadanan kırlangıç sürüsü”dür. Anıların bireyin iç dünyasında oluşturduğu dinginlik hali…Sevgilinin yaşamı,zamanı ve mekanı güzelleştirme şarkısı…Tematik anlamda yaşadığı ve şiirinin iç dünyasına yedirdiği geleneksele bağlanan temiz geçmişi mısralarda tekrar yaşatıyor Akçiçek.Ontik anlamda kendini geçmiş zamanın izlerinde ve siyah-beyaz hallerinde mutlu bulmanın sevgilideki şefkat,huzur ve […]
Hangi kandan olup olmadığınız kana yüklediğiniz değerlerle doğru orantılıdır… kan ağlamak kan akıtmak kan akmak kan alacak damarı bilmek kan başına çıkmak kan beynine sıçramak kan boğmak kan çekmek kan çıkmak kan dere gibi akmak kan gelmek kan gitmek kan gövdeyi götürmek kan gütmek kan […]
İshak Reyna, çağdaş şiirin birikimlerini gençler için toplumsallaştırmaya çalışırken özellikle zamanının büyük bir bölümünü okul tipi öğrenme süreçlerinde geçiren gençlerimizin okulda edinemedikleri şiir okuma ve şiir kültürü edinme davranışını oluşturmaya aday bir eser sunuyor.Aslında bu bir kültürel boşluğun eğitim alanındaki ifadesidir de.Şiir okuma ve şiir […]
Modern tüketim toplumlarının en gizli öznesi günümüz gençliğinin farklı toplumsal sınıflarda oluşturduğu kültür algısı şiiri nerede konumlandırıyor?Eğer kültürel bağlamda bir post-modernizmden bahsedilecekse modern bireyini dahi bir sanat algısı ve yorumu üzerinden ifade edemeyen siyasal erkler modern estetiğin yarattığı imgeyi gençlerle nasıl buluşturacak?Bugün Türkiye toplumunda sağ […]
tek göz gerçekleri görürü iki göz yalanları bir gözümü çıkardım rüyaya dalmak için ölürken bir gözümü ekledim sancılı yüreğime başka gözler de düştü oradan buradan gözlerimin içine göz okyanus,göz uzak denizleri sessizliğimizin en çok seni görmediğim zaman çıkarmak istedim gözlerimi şiir göz demekten bulantı,söz seni […]
Temiz Sığınak “Gidin ölüme dek şiirler okuyun.Çünkü temiz kalacağınız başka bir olanağınız yok.”(Şükrü Erbaş) “Şiir Bizde Olandır…” Bugün okula yeni başlayan 9. sınıf öğrencilerine Behçet Necatigil’in “Resim” adlı şiirini okudum.Çocukluğumda ve gençliğimde süt dişlerimi besleyen iki şair varsa biri Dağlarca,diğeri de Necatigil’dir. Öğrencilerimin duygu dünyasında […]