son haberler

Lay Lay Lom Şarkı Sözleri

Yayınlanma Tarihi: 17 Kasım 2017 okunma

Güngör YÖRÜK gungoryoruk@hotmail.com

 

Bazı şarkıların abuk-sabuk sözleriyle büyüdü bazı nesiller.

Mesela:

“Bu ne dünya kardeşim seven sevene

Bu ne dünya kardeşim böyle!”

Türkçede “giden gidene, gelen gelene, kaçan kaçana, seven sevene” gibi kelime ve kelimeler olumsuzluk veya şikâyet belirtir.

“şimdi oldu mu yani” gibi bir şey.

“Bu ne dünya kardeşim seven sevene”

Yok ya hu!

Yani yaptığına bakın şunların der gibi.

Sonraki mısra durumu perçinliyor:

“Bu ne dünya kardeşim böyle!”

Olur mu yani gibi bir şey.

Olur mu, oldururlar mı bilinmez.

Adam veya kadın “bu ne dünya kardeşim böyle” diye şikayette bulunuyor.

Niye bulunuyor?

Seven seveneymiş.

Kavga mı etsinler yani?

Seviyorlar işte birbirlerini.

Daha sonra birbirilerini.

Birilerinin kıtlığı mı var?

Sevmeyin demek istiyor yani kısaca.

Neymiş efendim…

Neyse ney!

Ağzından çıkanı kulağı duymuyor desem yanlış olur. Ülkenin bütün televizyonlarından söyleniyor bu şarkı.

Sözünü dinleyen kim?

Veya:

Sözünü anlayan kim?

Lay lay da lay lay.

Yani;

Lay lay lom.

Bu bayağı güzel oldu yahu.

Bahsi geçen şarkı sözünden daha anlamlı.

Anlatamadık gitti.

Benim gibi Türkçe öğretmeni görmeden mezun olmamışlardır besbelli.

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.

Yazarın Diğer Yazıları

Yazarın tüm yazıları.

Dalış-Çıkış Merkezi

12 Ocak 2018 okunma
Şu Ünye’ye yapılan ismini aklımda tutamadığım bir yer açıldı. Hah o işte. Dışından bakılınca sanki resmi daire gibi. Bilmeyenler denizcilikle ilgili bir sivil toplum kuruluşu sanır. Sansın. Öyle sanması yabancılar açısından bakılırsa havalı... Devamını Oku

Yaşasın Dolandırıcı Zampara

5 Ocak 2018 okunma
Al sana bir kahraman daha. Adam diziye öyle bir damga vurdu ki görme gitsin. Vatandaş karısı ve çocuğunu bırakır gider. Birini bulur. Sevmiş zahir. Gerçek karısıyla uzak. Adam güven tazelemiş. Taze mi taze yenisi. Ara sıra karısından haber geliyor.... Devamını Oku

1 ŞUBAT KUTLAMALARI

29 Aralık 2017 okunma
Adam tutturmuş illa Şubat ayı girerken kutlama yapmaya. Her yıl sektirmeden yapar bu kutlamayı. Adam inatçı veya ısrarcı. Ne derseniz deyin. Bir kere kafasına koymuş ya her sene Şubat ayı girerken kutlama yapmayı durdur durdurabilirsen. “Yahu adam başka gün mü... Devamını Oku

31 ARA-(LIK)

22 Aralık 2017 okunma
Çok kişi bu tarihi bekliyor. Büyük umutla. Neymiş yeni bir sene girecekmiş. Aslında giren ay. Kimin neyin şey edip etmediğine bağlı. Kasımdan sonra aralık, ondan sonra ocak. Ardı ardına girecek. Yok illa ocak ayı diye tutturanlar var. Dört gözle son ayın otuz... Devamını Oku

İftira Atma Üçünün Babası Belli

15 Aralık 2017 okunma
Bu  RÜTÜK ne işe yarar bilmem. Artık dizilerde olanlar çığırından çıktı. Kadın dört çocuğunun babasını açıklıyor. Bunun babası bu, şunun ki şu, onun ki de o. Dördüncüsü de üçünden biri. Yabancı yok yani. Sanki DNA test uzmanı. Hangi haltı... Devamını Oku

ZARTZURT İŞHANI

8 Aralık 2017 okunma
Bir şeyin albenisi olacak arkadaş. Yoksa seni kimse tanımaz. Eskidendi o “bizim bakkal” gibi laflar. Devir değişti. Her ne kadar kargayı bülbül diye tanıtma sözü eskiden varsa da günümüzde bir hayli öne çıktı. Çok ilkel zamanlardan geçti dünya. Ülkede... Devamını Oku

Alışveriş İş Hanında Salyangoz Satılır Mı?

1 Aralık 2017 okunma
Bence satılmaz. Nereden bulacaklar satılacak kadar salyangozu. Her taraf beton oldu. Salyangoz nazik hayvan. Yürüyecek yer mi var şehirde. Kimse biz yürütürüz demesin. Nasıl yürütecekler? Yürütmek zor iş. Peki alış veriş merkezinde ne satılır? Ohooo. Bunu... Devamını Oku

Ünye’de Araba Kullanan Öküz

24 Kasım 2017 okunma
Kimse olur mu demesin. Olur. Günlerden bir gün duyarlı bir vatandaş karşıdan karşıya geçmek isteyen iki öğrenciye yol vermek için durur. Maksadı öğrenciler güven içinde karşıya geçmesi. Öğrenci denilen şey ilim tahsil ediyor. Bizin yarınlarımız. Okuyup,... Devamını Oku

Otlarımız Niteliklidir

10 Kasım 2017 okunma
Ot deyip geçmeyin. Parklarda, bahçelerde “çimenleri çiğnemeyiniz” uyarısını görmeyeniniz yoktur. Çünkü çimenlik alan mühimdir. Bütün bitkiler atmosfere oksijen verirler. İnsanlar ve hayvanlar da bu oksijeni kullanırlar. Basit bir biyoloji bilgisi. Son... Devamını Oku

İki Analı Çocuk

3 Kasım 2017 okunma
Bu diziler ve magazin programları da olmasa ne yazacaktın Güngör Efendi. Buldun madeni yazıyorsun. Aslında senden yazar falan olmaz. Yazar dediğin konuyu kendisi bulur. Sen ne yapıyorsun? Ne yapacaksın hazıra konuyorsun! Öyle yazarlı herkes yapar. Şimdi de tutturdun... Devamını Oku