son haberler

50 Yıllık Hayal Gerçek Oldu

Yayınlanma Tarihi: 23 Mayıs 2015 okunma

Gündem

Ordu ile Giresun illerinin ortak kullanımı için yapılan 50 yıllık rüya ‘Ordu-Giresun Havalimanı’nın açılışını Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Başbakan Davutoğlu birlikte yaptı.

Açılış töreninde ilk olarak Başbakan Davutoğlu konuştu. Konuşmasında muhalefete yönelik eleştiriler yönelten Davutoğlu, “Çıkmış Kılıçdaroğlu Türkiye’yi merkez ülke yapmaktan bahsediyor. Bizim gerçekleştirdiklerimizi onlar yeni hayal ediyor. Biz dünya ile yarışıyoruz” dedi.

IMG_1213Açılış töreninde konuşan Davutoğlu’nun açıklamaları şöyle:

“AK Parti’nin mega projeleri hayata geçtikçe Kılıçdaroğlu da kendince mega hayaller kurmaya başladı. Ama fark şu biz hayalleri gerçek yaparız o hayal kurar.

Dünyanın en büyük havalimanı İstanbul’da inşa ediliyor. Kim inşa ediyor? Yine duysunlar. Dünyadaki en uzun kuleli asma köprü, 3. Köprü’yü inşa ediyoruz. Kanal İstanbul’un proje çalışmaları hızla ilerliyor. Dünyada ilk kez 3 katlı tünelle iki kıtayı birleştiriyoruz. Kılıçdaroğlu yeni keşfediyor coğrafyayı. Biz o merkezleri birleştiriyoruz. Biz onları yazdık, inşa ettik. Biz tarih yazıyoruz o arkadan takip ediyor.

Dünyanın en uzun 4. Asma köprüsünü İzmit Körfezi’nde inşa ediyoruz. Dünyanın en uzun ikinci çift tüp tünelini Ovit’te inşa ediyoruz. Onlar hayalleriyle yarışıyor biz dünyayla yarışıyoruz. Mega projeler ilk 3’e ilk 5’e girmiş projeler. Yüksek Hızlı Trelerle Türkiye’yi donatıyoruz.

Bir Havalimanı Müjdesi Daha
Çalıntı fikirlerle Türkiye merkez ülke diyor. Biz tarih yazıyoruz o arkadan takip ediyor. Anavatanla su tüneli ile kim birleştiriyor. Bunların hepsi mega proje. Bunları hayal bile edemezler. Dünyada 3. Deniz üzerindeki havalimanını inşa ettik. İnşallah Rize’de de aynı yöntemle inşa edeceğiz. İktidara geldiğimizde 26 havalimanı vardı. Ordu-Giresun da 54.’ncü… Türkiye merkez ülke oldu. Bu bizim iddiamız.

MHP’nin 2002’deki ulaştırma bakanına sormuşlar bunu biz değil torunlarımız göremez demişler. Biz yaptık. 3500 km’yi aşan hızlı tren hattı kuracağız. Asya’nın derinliklerinden gelen bütün demiryolları Anadolu’dan geçecek. Doğu batı kuzey güney aksında tüm demiryolları birleşecek. Karadeniz, Akdeniz’e kadar ulaşacak. Yeni geleceğe Yeni Türkiye’ye var mısınız? Bütün mega projeleri kim yaptı? Onlar konuşur AK Parti yapar. Bu millet için daha büyük hizmetlere ahdettik. 2023’e kadar tüm mega projeler hayata geçecek. Asya’ya Avrupa’ya yeni yollar kuracağız.”

Erdoğan: Kılıçdaroğlu Çok Şey Öğrenecek
Başbakan Davutoğlu’nun ardından kürsüye Cumhurbaşkanı Erdoğan çıktı. “Bugün olmaz denilenin olduğu, yapılamaz denilenin yapıldığı gündür” sözleriyle konuşmasına başlayan Erdoğan, “Son zamanlarda Kılıçdaroğlu da, Ferhat şirin hikayesini anlatmaya başlamış, öğrenmiş. Daha çok şey öğrenecek” dedi.

Erdoğan’ın konuşmasından satır başları;

“Biz kuru sıkı atarak değil hizmet ederek çıktık. Birileri farklı farklı şeyler söyleyebilirler. Biz bu milletin hizmetkarıyız. Bu havalimanının Ordu ve Giresun’daki işleri çok önemli. Benim vatandaşım yarım saatlik mesafede havalimanına gelecek. Yolları kısa etik ve öyle bir noktaya gelecek ki halkımız acaba filanca yere nasıl ulaşım endişesinden çıkacak.

Son zamanlarda Kılıçdaroğlu da, Ferhat şirin hikayesini anlatmaya başlamış, öğrenmiş. Daha çok şey öğrenecek. Aşk kişinin sevdiğinde yok olmasıdır. Bunların böyle bir şeyi oldu mu bugüne kadar?”

Önümüzdeki hafta Hakkari’deki havalimanını terör örgütünün engellemeleriyle teyirli olarak açıyoruz. Biz bölücü terör örgütün desteklediği partiye rağmen Hakkari’de havalimanını bitiriyoruz. Bunların demokrasiyle falan alakası yok. Van’da bilbordlarda musluklardan kan akıtıyorlar. Ciddi eleştiriler gelmeye başlayınca musluklardan kan akma olayı bitmiş.

“Sayın Kılıçdaorğlu Çok Rahat Atıp Tutuyor”
Sayın Kılıçdaroğlu projeler açıklıyor. 30 yıl sonrasına yönelik projeler açıklıyor kim öle kim kala. Sırtına küfe de yok çok rahat atıyor tutuyor. Sayın Kılıçdaroğlu söylediklerinin başbakanlığım dönümünde ilan ettiğin için söylemek zorundayız. Biz 2023 hedefi koyduk. Ne dedik şuanda kişi başı milli gelirimiz 25 bin dolar hedef. Bizim hedefimiz 2023’te bitmiyor. İstanbul’un fethinin 600. yıldönümü 2053 burada da farklı Türkiye. 2071 o da üçüncü hedef. bu hedefleri koyan yürüyen hükümet var. Kuru sıkı atmakla bu iş olmuyor, sorumluluk istiyor.

IMG_1212“Bahçeli Muhatabım Değilsin”
Biz bu ülkeyi kimlerden devraldık. DSP, MHP, Anap. Sayın Bahçeli zaman zaman bize hakaretler ediyor. Ben sana hakaret etmeyeceğim muhatabım da değilsin zaten. Çünkü Çankaya’ya çıkamayacağımı yokuşta kalacağımı söylemişti. Biz öyle çıktık ki bunlar geriden nal topluyorlar. Türkiye’de biz bunların hepsini idarede de reforme ettik. 26 bankayı bunlar iflas ettirdi. 40 milyar dolar ülkeyi zarara soktular. Yolsuzlukların tavan yaptığı dönemdi.”

50 Yıllık Bekleyiş
İlk olarak 1964 yılında gündeme gelen havaalanı, bu dönemde Bayındırlık Bakanlığı yapan ve Ordulu olan Arif Hikmet Onat, 10 Mart 1964 tarihli yerel Zaman gazetesine, “Ordu’da havaalanı yapımına çok yakında başlanacaktır” açıklamasını yaptı. Gazete bu haberi kamuoyuna, “Ordu’muz havaalanına kavuşuyor” manşetiyle duyurdu. Ancak bu haber gazete manşeti olmasıyla kaldı ve yıllarca bir daha gündeme gelmedi.

20 Eylül 1970 tarihli gazetelerde ise zamanın Başbakanı Süleyman Demirel’in açıklaması yer aldı. Ordu’yu ziyaret eden ve belediye binasının balkonundan vatandaşlara hitap eden Demirel, “Ordu’ya havaalanı ve rafineri yapacağız” sözünü verdi ancak bu söz unutuldu.

Tarihler 14 Ağustos 1975’i gösterirken Ordu’ya gelen zamanın Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk’e şehir protokolü ‘havaalanı raporu’ sundu. Korutürk’ün raporu değerlendirip değerlendirmediği ise belirlenemedi.

12 Şubat 1978 tarihli yerel gazetelerdeki habere göre, Ordu Havaalanı’nın yapımına kaynak yetersizliği sebebiyle en erken 1982 yılında başlanabileceği açıklandı.

1990 yılı Mart ayında çıkan gazetelerde zamanın ANAP milletvekili merhum Nabi Poyraz’ın açıklaması yer aldı: “Havaalanı için yer arayışındayız.”

1992 yılı Mart ayında Ordu’yu ziyaret eden zamanın Ulaştırma Bakanı Yaşar Topçu, Ordu’nun havaalanı için uygun olmadığını, Fatsa-Ünye arasında yer aradıklarını dile getirdi.

1993 yılı Mart ayında yayınlanan gazetelerde Ordu’ya havaalanı yapılmayacağının kesinlik kazandığı, onun yerine Samsun-Çarşamba’ya havaalanı yapılacağının açıklandığı vurgulandı.

1997 yılı Aralık ayında zamanın Ulaştırma Bakanı Necdet Menzir, Ordululara müjde verdi: “Havaalanı için dış kredi bulundu.”

Yine bu dönemde dönemin Ordu Valisi Mustafa Malay, havaalanı yapımı için Ordu ve Giresun illerinde bir kampanya başlattı. Toplanan paralarla kurulan vakıf kanalıyla ihale yapılıp Gülyalı’da temeli atıldı. Ancak 200 metrelik mendirek inşaatının ardından para bitince konu bir daha gündeme gelmedi.

Erdoğan’ın Söz Vermesi Yetti
2010 yılına kadar sessizliğin hakim olduğu sırada dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Eski Bakanı M. Hilmi Güler, 1 Eylül 2010 tarihinde Ordu Gazeteciler Derneği’nde düzenlediği basın toplantısında havaalanı projesini kamuoyuna tanıttı ve yapılacağını açıklayarak Ordu ve Giresunluların yüreğine su serpti. Ardından 22 Ağustos 2010 tarihinde Ordu’da bir iftar programına katılan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Ordululara 2011 yılı için havaalanı sözünü ‘samimiyetle’ verdi. 2011 yılı Ocak ayında havaalanının yatırım programına alındığı ve İhale aşamasında kullanılmak üzere 21 milyon lira ödenek ayrıldığı açıklandı. Başbakan Erdoğan, 13 Şubat 2011’de katıldığı Ordulular Sevgi Şöleni’nde yaptığı konuşmasında bunu teyit ederek, “Kim ne derse desin, kim hangi dedikoduyu üretirse üretsin. Ordu-Giresun Havalimanı’nı en kısa zamanda Ordu ve Giresun’a kazandıracağız. Bu ülke yalan ve iftira siyasetinden çok çekti. Bizim siyasetimiz hizmet siyasetidir. Biz efendi olmaya değil, hizmetkar olmaya geldik. Bizim ağzımızdan söz bir kere çıkar” açıklamasını yaptı.

50 Yıllık Hayaldi, Gerçek Oldu
Aynı yılın 22 Temmuz 2011 tarihinde Ordu-Giresun Havaalanı’nın temeli atıldı. Ordu ve Giresunlular, adeta 3.5 yıldır havaalanı ile yatıp kalkıyor. Söz verildiği 1964 yılından bugüne kadar aradan geçen 50 yılda 8 Cumhurbaşkanı, 25 Başbakan, 41 Ulaştırma, 34 Bayındırlık Bakanı eskiten Ordu-Giresun Havalimanı, bugün Erdoğan ve Davutoğlu’nun resmi açılışı yapmasıyla hizmete resmen girdi.

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.