son haberler

Ünye Ot ve Doğal Lezzetler Festivali Başlıyor

Yayınlanma Tarihi: 25 Mayıs 2022 okunma

Gündem

Ünye’de bu yıl ilki yapılacak olan Ot ve Doğal lezzetler Festivali 27-28-29 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirilecek.

Ünye Belediyesi öncülüğünde Ünye Kaymakamlığı, Ünye Ziraat Odası, Ünye İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ve köy ürünleri derneklerinin işbirliğinde bu yıl 27-28-29 Mayıs tarihleri arasında ilk kez “Ot ve Doğal Lezzetler Festivali” yapılacak.

Festival hazırlıkları tamamlanırken Ünye Cumhuriyet Meydanı’na kurulacak çadır ile yöresel lezzetler Dünya’ya tanıtılacak.

Başkan Tavlı, “Yöremizin Ürünlerini Dünya’ya Tanıtıyoruz”

Festival ile ilgili bir açıklama yapan Ünye Belediye Başkanı Hüseyin Tavlı, “2 yıl süren Pandeminin ardından hazırladığımız birçok etkinlikle hemşerilerimizle kucaklaşıyoruz. İlk kez gerçekleştirerek kentimize kazandırdığımız Magnefest Gençlik ve Bahar Festivali’nin hemen ardından yine ilk olacak Ünye Ot ve Doğal Lezzetler Festivali’ni gerçekleştiriyoruz. 27-28-29 Mayıs tarihlerinde bu yıl ilk kez düzenleyeceğimiz ve geleneksel hale getirmeyi planladığımız Ünye Ot ve Doğal Lezzetler Festivali kapsamında yapacağımız etkinlikler ile ilgili paydaş kurum ve kişilerle istişare toplantılarımızı yaptık. Tüm hazırlıklarımızı tamamladığımız festivalimiz yine bölgemizde önemli bir yere sahip olacak. Tüm hemşerilerimizi festivalimize davet ediyorum” dedi.

“Panorama Restoran Açılışı Pazar Günü”

Başkan Tavlı Belediye Sosyal Tesisleri’nde yaptıkları düzenlemelerle Ünye’ye yakışır tesisleri vatandaşlarla buluşturduğuna dikkat çekerek, “göreve geldiğimiz günden itibaren Büyükşehir Belediyemizle birlikte sahilin düzenlenmesi başta olmak üzere sosyal tesislerimizde kapsamlı bir çalışma yaptık. Atatürk Parkı Sosyal Tesisleri, Tilla Çay Bahçesi, Binicilik Tesisleri ve Asarkaya bu çalışmalarımızla tercih edilen mekanlar oldu. Binicilik Tesislerimizin Karadeniz’de 1 numara olduğunu iddia ediyorum. Bunu da kıymetli hemşerilerimiz ve bölgemizden gelen vatandaşlarımızın o alanı ziyaretiyle ifade ettiklerini belirtmek istiyorum. Özellikle haftasonu yoğunluk yaşanan tesisimizde zaman zaman araç park etmeye yer olmadığını görüyoruz. İnsanlar cıvıl cıvıl çocuklarıyla birlikte şenlik havasında vakit geçiyor. Bizim bir değerimiz olan Asarkaya Kent Ormanı’nda da pandemi döneminde ciddi çalışmalar yaptık. Son olarak kazandırdığımız Asarkaya Panorama Restoran’ı tamamlayarak Pazar günü hizmete açmış olacağız. Bu açılışımıza da tüm hemşerilerimi davet ediyorum” diye konuştu.

“MAGNEFEST Büyük İlgi Gördü”

Başkan Tavlı gençlere yönelik düzenledikleri ve büyük ilgi gören MAGNEFEST ile ilgili de değerlendirmede bulunarak, “pandemi sürecinin geride kalmasının ardından hızlı bir şekilde planladığımız organizasyonlarımızı gerçekleştirmeye başladık. MAGNEFEST Gençlik ve Bahar Festivali ile start verdiğimiz organizasyonlarımızı yaz boyunca devam ettireceğiz. Ünye Belediyesi olarak ilk kez Türkiye’de tek olan manyetik kumla kaplı kumsalımızda bu organizasyonumuzu yaptık ve çok beğenildi. İlk kez yapmamıza rağmen aldığımız olumlu geri dönüşlerle bu etkinliğimizi seneye daha kapsamlı bir şekilde hayata geçirmeyi planlıyoruz ve çalışmalarına başladık. Ayrıca bundan sonraki yıllarda uzun süreli düşündüğümüz festivallerimizi de o alanda yapmayı düşünüyoruz” dedi.

Festival Programı ise şu şekilde;

27 MAYIS CUMA

14:00 FESTİVAL KORTEJİ

15:00 AÇILIŞ STAND GEZİLERİ

16:00 ‘EKOLOJİK ÜRETİM VE DOĞA DOSTU TARIM TEKNİKLERİ’ (ZİRAAT ODASI ZİRAAT MÜHENDİSİ ELİF MUTLU)

28 MAYIS CUMARTESİ

14:00 GIDA TÜKETİCİ EĞİTİMİ SEMİNERİ (İLÇE TARIM MÜDÜRLÜĞÜ GIDA MÜHENDİSİ GÖRKEM ÇARK)

15:00 ‘ESKİ TATLAR YENİ LEZZETLER ‘ YEMEK YARIŞMASI

16:00  YÖRESEL ÜRÜNLERİN PAZARLAMA STRATEJİLERİ(ORDU ÜNİVERSİTESİ DOÇ DR.ALPEREN MUSTAFA YİĞİT)

18:00 OT GÜZELİ YARIŞMASI

29 MAYIS PAZAR

16:00 ASARKAYA PANORAMA RESTORAN AÇILIŞ

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.