son haberler

4 Arasta Orta Çarşı’da Buluşuyor

Yayınlanma Tarihi: 17 Haziran 2015 okunma

Gündem

Ünye Belediyesi, Ünye’nin Dünkü Çocukları, Esnaf Kefalet Kooperatifi, Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı (ÇEKÜL) ortaklığında hazırlanan ‘4 Arasta 1 Çarşı’ Projesi tanıtım kahvaltısı düzenlendi. Proje ile Bakırcılık, Çarıkçılık-Çapulacılık, Manifaturacılık, arastaları Orta Çarşı’da birleşecek ve bu sayede 4 arastadaki farklı ticari faaliyetler gün yüzüne çıkarılmış olacak.

Kahvaltı organizasyonuna; Ünye Kaymakamı Mustafa Demir, Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar, Ak Parti Ünye İlçe Başkanı Arif Ergün, Ünye’nin Dünkü Çocukları Derneği Başkanı Bekir Şimşek ve Orta Çarşı esnafı katıldı.

“Ünye’ye Örnek Olacak Bir Projedir”
Kahvaltı programında konuşan Ak Parti Ünye İlçe Başkanı Arif Ergün; ‘4 Arasta 1 Çarşı’ projesinin ilk başlangıcını sağ olsun başkanımız buradan uygulamaya başladı. Bu konu için kendisine teşekkür ediyoruz. Bu proje Ünye’ye örnek olacak bir projedir. İnşallah bundan sonrada Ünye’nin başka mahallelerinde ve caddelerinde de böyle projeler olacaktır” dedi.

Ünye Kaymakamı Mustafa Demir ise; “Ben haftada 1-2 gün Orta Çarşı’ya uğramadığımda bir eksiklik hissediyorum. Fakat biraz daha heyecanlandım. Çünkü Belediye Başkanımızla baş başa kaldığımızda bir fikir jimnastiği yapıyorduk bu bölgeyle ilgili, bunun çoğunluğunun da hayata geçmek üzerine olduğunun şahidi oldum. Her şeyin hayırlısı olsun” dedi.

“Burayı Eskisi Gibi Cıvıl Cıvıl Günlerine Kavuşturmak İstiyoruz”
Projeye ilişkin açıklamalarda bulunan Ünye Belediye Başkanı Ahmet Çamyar da; “Yeni Ünye’nin, imarı ve inşasını ilçe başkanımız, kaymakamımız ve siz değerli esnaflarımızla el ele vermek suretiyle devam ettiriyoruz. Orta Çarşı’nın bizden bir aydınlatma isteği olmuştu. İstiklal Caddesi’ni bile kıskandıracak bir aydınlatma yapıldı. Şimdi yine Orta Çarşı’da Stratejik Planlama Müdürlüğümüz bir proje hazırladı ve DOKA’ya ayın 12’si itibariyle teslim etti. Orta Çarşı’da toplamda 2 tarihi eser ve 30 tane ev var. Bu 30 evin dış cephelerini Ünye’mizin tarihi dokusuna uygun şekilde sanal ortamda bir giydirme çalışması yaptık. Toplamda yaklaşık 650-700 bin TL’lik bir projedir. Bu projemizi DOKA’ya sunduk ve adı ‘4 Arasta 1 Orta Çarşı’ oldu. Ünye’nin Dünkü Çocukları, Esnaf Kefalet Kooperatifi, ÇEKÜL Vakfı ve Ünye Belediyesi olmak üzere 4’lü bir grupla bu projemizi gerçekleştirdik. Projenin temel amacı, 4 Arasta’daki farklı ticari faaliyetleri gün yüzüne çıkartmak.

Bakırcılık Sanatı, Bakırcılıkla ilgili Kazancılar Caddesi’ne zaten daha önce bir proje hazırladık. Büyükşehir Belediye Başkanımıza teşekkür ederiz, ihalesi yapıldı ve bir iki güne kadar müteahhit firma işe başlayacak. Arka taraftaki bir Arasta bu şekilde kendi özgün günlerine dönmüş olacak. Bir diğeri Çarıkçılık (Çapulacılık) dediğimiz Arasta’yı hayata kazandırmak istiyoruz. Manifaturacılık Arasta’sı olacak. Her bir Arasta Osmanlı dönemindeki gibi bir noktaya bağlanması üzerine Orta Çarşı’ya aktarılarak, burayı eskisi gibi cıvıl cıvıl günlerine kavuşturmak istiyoruz” dedi.

“Bir Nevi Bu Cadde Açık Bir Alışveriş Merkezine Dönüşmüş Olsun”
Orta Çarşı esnafının talep ettiği, dükkânların önüne ahşap masa ve sandalye konulmasına ilişkin Çamyar; “Dükkânlarımızın önüne standart bir şekilde konulmuş olan ahşap masa ve sandalyelerimizin belirli bir mesafe içerisinde dışarıya konulmasına müsaade edeceğiz. Çünkü bu caddenin gece gündüz yaşayan bir cadde olmasını istiyoruz. Bir nevi bu cadde açık bir alışveriş merkezine dönüşmüş olsun. Diğer saydığım faaliyetleri de canlandırdığımız bu bölge bir turizm faaliyet bölgesi olarak kendi iç döngüsü içerisinde hayata geçmiş olacak. Bunu başarabilmek için Bakırcılar Arastasından başladık ve bu bölge ile devam edeceğiz” dedi.

“Yalı Kilisesi’nde de Turistlerin Malzeme Satın Alabileceği 4-5 Dükkan İnşa Edeceğiz”
Anıtlar Kurulu’ndan geçtiğimiz hafta kazı iznini aldık, Müzeler Müdürlüğüne yazılarımızı yazdık. Kefeli Han’ın alt katının olup olmadığı ile ilgili bir kazı yapmamız lazım. Altında varsa, toprağın altına doğru orijinaliyle girilmiş olacak, yoksa üstünde var olduğu şekliyle restorasyonu tamamlayıp Kültür Yolu Projemizi han’dan başlatmak istiyoruz. Han’dan başlayacak olan yolculuk Orta Çarşı, Bakırcılar Arastası’nı içine alacak şekliyle Kadılar Yokuşu, Müze Ev, Saray Hamamı restorasyonundan devam edecek. Ardından Yalı Kilisesi’nde de turistlerin malzeme satın alabileceği 4-5 dükkan inşa edeceğiz. Burada el işi ürünler satılmış olacak ki ÇATOM’da ki Hanım kardeşlerimize çokça iş düşecek bu noktada. O bölgede bir binayı kamulaştırdık, diğer davamız Eylül ayına ertelendi ve o projenin devamında Ada Bakkaliyesi’nin oradan Topyanı’na ve Çamlık’ın içerisine doğru devam edecek. Bu proje için Büyükşehir’in 5 Milyon TL’lik bir ihaleye çıkacak. Hidiv Kasrı tarzında bir proje Çamlık’a uygulanacak. Son olarak bu proje Ayanikola Kilisesi’nde biten bir güzergâh ile Turizm faaliyeti sergileyeceğiz” dedi.

Çamyar ayrıca, her ne kadar Yalı Kilisesi’nde yapılan çalışmaları birileri eleştirmeye devam etmiş olsa da, kültür ve sanatsal faaliyetleri Yalı Kilisesi’nde yapmaya devam edeceklerini kaydetti.

Siz de yorum yapın, görüşlerinizi belirtin.